Ordförandens julhälsning 2021

Kära Turistkyrka

Först och främst vill jag önska Turistkyrkan en välsignad Jul och ett riktigt gott Nyttår.

Nu var vi väl igenom en Corona Pandemi, så kommer der en ny variant dyker upp nämligen ”Omikron” det är nästan outhärdligt, en jobbig tid för Turistkyrkan det är inte många som kommer ner hit, vi har varit ett troget gäng på ca. 15 till 20 personer i kyrkan, med Ulla Mester som Pastor, med bön och Guds välsignelse klarade vi oss såklart.

Tack för jeres forbön för Turistkyrkan och inte minst du som stöttat oss ekonomiskt under Corona-tiden.

Nu ser vi fram emot att Pastorsparet Gunbrit och Christer Thornberg kommer nu till januari 2022 och blir de kommande 3 åren.

Christer har varit till stor hjälp för mig här där pastor Ulla Mester blev sjuk och fick resa hem till Danmark för att undersökas på Rigshospitalet, vi har sedan dess hört av Ulla att allt nog kommer att ordna sig.

Under den perioden saknade vi både musikledning och Pastor. Kyrkans egna resurser under ledning av Lisbeth Fumero hittade en lösning, ja Gud är god han river inte sin Kyrka utan bygger op.

Jag vill också passa på att säga Ulla Mester ett stort tack för hennes insatser för Turistkyrkan, Ulla har varit en stor välsignelse under 3 säsonger i Turistkyrkan, välkommen tillbaka Ulla.

Nu hoppas jag få se mycket folk här på det nya året i Turistkyrkan

Med med vänliga hälsningar Ordförande

Jan Grejsen