Hälsning från nya pastorsparet

Nu är vi på plats!

Söndagen den 23 januari välkomnades vi till Turistkyrkan som det nya pastorsparet. Det är en glädje att få möta församlingen och den nya miljön på spanska sydkusten. Trots pandemi med begränsande restriktioner har församlingen uppehållit verksamheten här i Fuengirola. Det är beundransvärt och nu hoppas vi kunna se fram emot en mer öppen gemenskap under våren.

Vi kommer närmast från Jönköping i Sverige. Vi har två söner och fem barnbarn. Båda utbildade vi oss och arbetade inom ekonomi och handel. I slutet av 1970-talet växlade vi över till pastorstjänst för Christer i Götene, Skövde, Sandhem, Uddevalla och Jönköping. För Gunbritts del har det handlat om arbete inom skola och lärarutbildning.

Efter pensioneringen har vi engagerat oss i olika uppdrag. Gunbritt inom lärarutbildning och Christer inom socialt engagemang för utsatta EU-medborgare, konsulttjänst och olika pastorsuppdrag. I hemförsamlingen i Jönköping är vi engagerade i seniorverksamhet, själavård och mission.

Vi ser verkligen fram emot uppdraget här på sydkusten och hoppas på många tillfällen för samtal och gemenskap.

Väl mött både i Turistkyrkan och utefter Medelhavets södra strand.

Christer & Gunbritt Tornberg

Skandinaviska Turistkyrkan, Fuengirola